
Den mest oplagte parameter at konkurrere på er prisen. Ofte ser jeg zoneterapeuter behandle til halv pris eller billigere. Men der er langt flere måde at tiltrække klienter end ved at gå ned i pris.
Jeg har altid haft den politik at jeg ville ikke konkurrere på prisen og min strategi var at have en pris der var lidt højere end andre zoneterapeuter.
Når jeg valgte den strategi viste det sig at mange klienter anså mine behandlinger for mere professionelle og af højere kvalitet. Når vi ser to ens varer og den ene er dyrere end den anden, så vil vi automatisk antage at den dyre også er bedre. – Hvorfor skulle den ellers være dyrere?
Det er ikke en antagelse vi altid er bevidste om, så derfor kan du sagtens holde prisen og stadig tiltrække klienter.
Hemmeligheden er mere værdi
Hvis du havde to zoneterapeuter at vælge imellem som begge ser ud til at være kvalificerede, hvilken vil du så vælge? Prismæssigt ligger den ene på 350 kr. pr. behandling og den anden på 500 kr.
Min erfaring er at klienten vil vide mere end prisen, for de har en lidelse de vil af med og de betaler gerne for det hvis de føler at behandlingen er pengene værd.
Derfor er kunsten at give mere i værdi end klienten forventer. En behandling med zoneterapi er ikke bare en behandling. Du kan gøre den til en unik oplevelse så klienten føler sig overvældet bagefter.
At give mere i værdi behøver ikke at koste dig noget. Her er et par eksempler som jeg bruger:
- Lyt til klienten og prøv at forstå
- Vær begejstret – jeg har ofte som mål at få klienten til at smile
- Giv links til relevante ressourcer på internettet – fx artikler eller sundhedssider
- Giv vand efter behandling
- Tilbyd at finde ud af noget for klienten
- Anbefal kolleger eller andre behandlingsformer som supplement til zoneterapi
Hvad gør du for at give mere værdi til dine klienter?
Jeg vil forresten gerne anbefale dig at læse bogen Go-Giver af Bob Burg. Den fortæller alt om at give mere i værdi. The Go-Giver: A Little Story About a Powerful Business Idea
Skriv et svar